Міні-чат

Наступність в роботі ЗДО і НУШ

Наступність і перспективність дошкільної і початкової освітніх ланок

Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань.

В.О. Сухомлинський

Особливої актуальності  наразі набула проблема наступності між ланками освіти, а саме між ЗДО і НУШ. Під наступністю  розуміється послідовний перехід від однієї ланки освіти до іншої, що виражається у збереженні та поступовій зміні  змісту, форм, методів, технологій навчання і виховання

Тому основними завданнями співпраці ЗДО і школи є:

- створення психолого - педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого садка до школи);

- поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

- поглиблення інтересу до життя в школі;

- надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи

Інструктивно - методичні рекомендації ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ .Додаток до листа  МОН України від 19.04.2018 № 1/9 - 249

План заходів ЗДО № 3 щодо забезпечення наступності і перспективності дошкільної та початкової освітніх ланок

Співпраця закладу дошкільної освіти № 3 та загальної середньої школи 1-111 ступенів № 12

 Лінійка 1 вересня

 

Екскурсія до музею ЗОШ № 12

 

Заняття з грамоти

 

Свято Букварика

Дід Мороз  - старшокласник вітає дітей

Новорічна казка

Екскурсія в бібліотеку

 Участь в ігрових програмах

 

 Випускний бал в дитсадку

 

 Козацькі розваги  дошкільників та першокласників

 

Форми здійснення наступності ЗДО і школи

Форми здійснення наступності можуть бути різноманітними і їх вибір обумовлений ступенем  взаємозв'язку, стилем , змістом взаємин освітніх установ. Зазвичай на початку навчального року складається єдиний спільний план, метою якого є  конкретизація роботи за трьома основними напрямками: робота з дітьми, взаємодія педагогів, співпраця з батьками.

1. Робота з дітьми:

- екскурсії в школу;

- відвідування шкільного музею, бібліотеки;

- знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи;

- участь у спільній освітній діяльності, ігрових програмах;

- виставки малюнків і виробів;

- зустрічі та бесіди з колишніми вихованцями дитсадка ( учні початкової та середньої школи);

- спільні свята ( День знань, посвята в першокласники, випускний в дитячому садку, спортивні змагання дошкільнят та першокласників;

- участь у театралізованій діяльності;

- відвідування дошкільнятами адаптаційного курсу занять.

2. Взаємодія педагогів:

- спільні педагогічні ради (ЗДО і НУШ);

- семінари, майстер - класи;

- круглі столи педагогів ЗДО та вчителів школи;

- психологічні та комунікативні тренінги для ихователів та вчителів;

- проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи;

- відкриті покази освітньої діяльності в ЗДО і відкритих уроків в школі;

- педагогічні та психологічні спостереження.

3. Співпраця з батьками:

- спільні  батьківськ збори з педагогами ЗО та вчителями школи;

- круглі столи, дискусійні зустрічі, педагогічні вітальні;

- батьківські конференції, вечори запитань і відповідей;

- консультації з педагогами ЗДО і школи;

- дні відкритих дверей, творчі майстерні;

- освітньо - ігрові тренінги та практикуми для батьків;

- сімейні вечори, тематичні дозвілля;

- засідання батьківських клубів.

                                

 

Освітній проект  "На порозі школи"