Міні-чат

Методичні рекомендації

 Методичний кабінет в дошкільному закладі створюється для того, щоб надавати повсякденну і цілеспрямовану методичну допомогу вихователям у підготовці до робочого дня, до педагогічної ради або батьківських зборів, до занять з самоосвіти.

     В методичному кабінеті зберігаються накази, циркулярні та методичні листи, рекомендації, рішення колегій Міністерства освіти, а також матеріали з досвіду роботи вихователів, музичного керівника, інструктора з фізкультури - передовий досвід, календарні плани, конспекти і протоколи, обговорення відкритих переглядів занять, ігор, трудової діяльності, прогулянок ; програми святкових ранків; матеріали консультацій та тематичних виставок для батьків.
     В методичному кабінеті представлений досвід роботи дошкільних установ міста, району, країни. Всі ці матеріали обов'язково анотується. В анотації  коротко викладається зміст досвіду і даються рекомендації щодо його використання.
     Методичний кабінет надає наочні навчальні посібники. Це дозволяє один і той же посібник використовувати на різних заняттях, в різних вікових групах. Роздавальні посібники, які не потрібні щодня і купуються з розрахунком на почергове використання в різних групах, також зберігаються в методичному кабінеті.
     Посібники і технічні засоби навчання підбираються з усіх розділів Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "ДИТИНА".
Законодавчі та інструктивні документи, матеріали з досвіду роботи, рекомендації віддруковані і зберігаються в папках  та на електронних носіях.
     В методичному кабінеті створюється фонд методичної та дитячої художньої літератури. Бібліотека включає наступні розділи: суспільно-політична література, педагогіка і психологія, методика навчання та виховання дітей, виховання в родині, спільна робота зі школою, довідкова література (про нашу Батьківщину, про музику, живопис, словники тощо) а також журнали: «Дошкільне виховання», «Розкажіть онуку», «Дитячий садок ».
     Організовуються виставки, що відображають освітню роботу в різні сезони року. На них представлені сезонні календарі природи, зразкові плани проведення прогулянок та екскурсій, рекомендації по роботі з дітьми різних вікових груп на ділянці і в куточку природи, ілюстративно -наочний матеріал, художні твори для читання дітям.
РЕАЛІЗУЄМО БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 
1.Активні форми роботи з педагогами.
  

2.Консультації для вихователів 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ

Педагогічне керівництво дидактичними іграми 

Методи вивчення відповідальності у дітей дошкільного віку

Організація художньої праці з дітьми дошкільного віку

Організація  та проведення  прогулянок з дітьми

Методичні рекомендаціїї щодо організації дитячих свят в дошкільних навчальних закладах

      

Методичні рекомендації щодо оцінювання рівня розвитку дитини за допомогою кваліметричної моделі

Про це йдеться у листі МОН України «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535.

Якість дошкільної освіти визначається за численними параметрами, основними з яких є цілісний гармонійний розвиток дитини дошкільного віку та її готовність до початкової школи. Отримати цілісне уявлення про рівень розвиненості, вихованості і зіставити фактично досягнуті результати з очікуваними дає змогу кваліметричний підхід до організації моніторингу оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів (за методикою Г. Єльникової). Цей підхід сприяє створенню оптимальних умов для розкриття потенційних можливостей кожної дитини. Таке оцінювання може проводити як сам педагог, так і вихователь-методист дошкільного навчального закладу. Рекомендовано проводити оцінювання двічі на рік: перше оцінювання - на початку року у вересні-жовтні для корекції освітньої діяльності вихователя друге - у квітні-травні для визначення сумарного кінцевого показника розвиненості дитини, а також невикористаних резервів розвитку дитини. У відомстві наголошують, що використання кваліметричної моделі оцінювання розвитку дитини можливе лише за наявності комп'ютера та за бажанням колективу дошкільного навчального закладу.

 

Кваліметричний підхід до оцінки розвитку дошкільника, або Чого досяг Петрик Веселка

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/sffca7aa29b89b371/image/i33b1b2cc4f362a4e/version/1476449148/image.png

Як провести індивідуальну психологічну діагностику старшого дошкільника за 10-15 хвилин? Про це дізнайтеся з методичних рекомендацій «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини».

Згідно з листом Міністерства освіти і науки України«Щодо визначення рівня розвитку дитини старшогодошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі» від 06.11.2015 № 1/9-535 дошкільним навчальним закладам рекомендованопроводити моніторинг якості освітнього процесу з використаннямкваліметричної моделі, електронний варіант якої передбачаєвведення в програму цифрових даних.

Упровадження електронного варіанту кваліметричної моделіоцінювання рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку єбезперечним досягненням у моніторингових дослідженнях у дошкільному закладі. Проте під час користування цією моделлю у багатьох педагогів виникають запитання: за якими показниками та критеріями слід оцінювати розвиток дошкільників та як переводити отримані результати в бали?

Відповіді на ці запитання — у методичних рекомендаціях «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини», які нещодавно видало Цифрове видавництво MCFR. Їх авторами є кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України Ірина Карабаєва та шеф-редактор методичних видань MCFR: Освіта Наталія Савінова.

У методичних рекомендаціях описано експрес-діагностичні методики оцінювання якісних показників розвитку старшого дошкільника, що орієнтовані на зміст освітніх ліній Базового компонента дошкільної освіти, а отже й на будь-яку з чинних комплексних програм розвитку дитини дошкільного віку. Крім того, наведено алгоритм оброблення результатів моніторингу за допомогою електронного варіанта кваліметричної моделі оцінювання рівня розвитку дитини та створення комплексного портрету дитини, який засвідчує рівень якості наданої їй освіти.

Особливу цінність мають діагностичні матеріали для проведення моніторингового дослідження — картки до запропонованих методик, бланки та зразки заповнення протоколів оцінювання рівня сформованості основних компетенцій дошкільника.

Аби читачі змогли осягнути весь процес визначення рівня сформованості компетенцій дитини, проходить він на прикладі такого собі Петрика Веселки — вихованця старшої групи, хлопчини жвавого, допитливого, ініціативного, проте з непростим характером. Тож опис експрес-діагностик особливостей індивідуального розвитку дошкільника є доволі наочним, простим і зрозумілим.

Ознайомитися зі змістом методичних рекомендацій можна за посиланням.

Слід зауважити, що методичні рекомендації схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки і психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН від 22.06.2016 № 21/12-Г-404).

 

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=185x1024:format=jpg/path/sffca7aa29b89b371/image/ic48393181e6e90de/version/1476449868/image.jpg