Міні-чат

Екологічний паспорт

ПП

ДНЗ № 3 «Зірочка» працює за еколого – природничим  напрямком.

Екологічний паспорт дошкільного закладу №3 «Зірочка»

 

Дошкільний заклад знаходиться в центрі мікрорайону, де немає великих транспортних потоків. Але недалеко від нього знаходиться  промислове  підприємство завод "Пластмас" та залізнична колія  які несуть екологічну небезпеку.. Недалеко від  дошкільного закладу знаходиться парк, поле, лісосмуга, які цікаві з точки зору екологічної освіти та покращення стану здоров’я дітей. Тут є цікаві об’єкти: горобина та березова  алеї, фруктові дерева, сосни та ялини, лісові дерева,  

поляни з лікарськими рослинами та рослинами, які занесені в «Червону книгу» України.  

 

В зв’язку з тим, що екологічне становище в районі не зовсім благополучне, ми приділяємо велику увагу еколого-природничому вихованню та оздоровленню дітей.

Характеристика території дошкільного закладу

Загальні дані

Рік будівництва – 1951.
 
На місці дошкільного закладу раніше був пустир.
 
Площа земельної ділянки – 7788 кв. м
 
Загальна площа будівлі – 1835 кв. м
 
Площа   ігрових майданчиків складає: для груп раннього віку - 7,5кв.м , для груп дошкільного віку - 7,2 кв.м.
Площа  фізкультурного майданчика – 960 кв.м.
 
Дерев – 82.
 
Чагарники.
 
Територія дошкільного закладу рівна, будівля знаходиться в центрі.
 
Газони займають 75% території, А остання площа приходиться на асфальтовані доріжки та ґрунтові майданчики.
 
Тіні від дерев достатньо, що в літній період дає можливість проводити цільові прогулянки.
 
Серед дерев  багато  листвяних порід, а тому навесні та взимку на майданчиках багато світла. 
 
На території дошкільного закладу є ігрові майданчики.
 
 
Крім цього є спортивний майданчик  з турником, лабіринтами, драбинками, біговою доріжкою і ямою для стрибків, колодою для вправ з рівноваги, доріжками для профілактики плоскостопості, створена галявина туриста.
  

На території закладу створена штучна водойма,  альпіська гірка.

   

В закладі створена сольова кімната для оздоровлення дітей

                     

Рослинний і тваринний світ, ґрунтовий покрив

Рослинний світ

          На території дошкільного закладу є різні рослини: дерева, кущі, трав’янисті рослини, -  що дає вихователям можливість проводити різнопланові заняття з ознайомлення дітей з природою. Дерев на майданчику досить багато. Всі вони в належному стані.
    
Зустрічаються такі, що окремо ростуть і групи дерев. Крім того впродовж огорожі ростуть липи, клени.

   Видовий склад дерев:  береза бородавчата, горобина звичайна, липа , клен, верба,сосни, ялини, бузина, горіх лісовий, горіх грецький.

       

         Фруктові дерева: яблуня, шовковиця, вишня, абрикос. Серед дерев переважають екземпляри середньої життєвості.

  

         Кущі: бузок звичайний,  жасмин, калина, спірея, глод, тамарікс,таволга, сніжноягідник.

   

         Газони займають 70-75% території.

             

Тваринний світ

         На території дошкільного закладу зустрічаються: ворони, галки, горобці, синиці, дятли, снігурі, різні види комах ( метеликів та жуків, в тому числі жужелиці, мухи, комарі, сонечка, оси, джмелі, мурахи, бджоли, павуки) перелік мешканців неповний, тваринний світ потребує додаткових досліджень.
 
         На території дошкільного закладу переважають природні ґрунти, але є окремі ділянки зі щебенем і іншими будівельними залишками. Добрива не використовуються, але привозиться пісок, є ділянки насипних ґрунтів.
 
   Забрудненість території
         Забрудненість території середня, так як вона відокремлена від автошляху будинками, деревами і кущами але можливе попадання шкідливих речовин (твердих і газоподібних). Огорожа пропускає пил, сніг, шум. Вітровий режим сприятливий, тому що ділянка з трьох сторін захищена високими будівлями, деревами, що пом’якшують пориви вітру.
 
         Шумовий фон помірний, з відстані 3-5 метрів вільно чути тиху розмову і, навіть, шепіт. Основним джерелом шуму є шум проїжджаючих машин. Територія відвідується легковими машинами і вантажівками, які привозять продукти. В результаті цього асфальт інколи забруднюється.
 
         Ділянка в цілому чисто прибрана, регулярно прибирається дуже ретельно штатним двірником.

      Оформлення приміщення

Характеристика будівлі і приміщень

         Будівля цегляна, етажність будівлі – 2. Загальна площа будівлі – 1835 м²,  групові кімнати, спальні, зелена  кімната,кімната казок,  музично - спортивна зала, кабінети.
         В приміщенні груп є приймальна кімната, кімната особистої гігієни, спальня, ігрова кімната з живим природним куточком, куточком усамітнення, учбовою частиною. В оформленні групових приміщень і коридорів використовуються шпалери, дерев’яні панелі, каміння, штучні та живі квіти, дзеркала, стенди. При оформленні внутрішніх приміщень використані в основному синтетичні матеріали, шпалери, синтетичні килими.
         Із природних матеріалів використані дерев’яні панелі і натуральне каміння.

Живий куточок

        Мешканці живих куточків: хвилясті папужки, морські свинки,  черепахи, равлики.
     
Всі вони  доглянуті та знаходяться в належних умовах.
 
         Мешканці акваріуму: гупії, скалярії, золоті рибки, гурамі, сомики, равлики. Акваріуми з рибками знаходяться в групах. Тварини для живого куточка були подаровані батьками дітей і працівниками дошкільного закладу.
 
 
 Найбільш розповсюджені рослини, які знаходяться в приміщеннях груп: хлорофітум, традесканція, фіалки, бальзамін, китайський розан, фікус, каланхоє, герань.
         Обладнання і природні матеріали: мушлі, насіння, кора, листя різних дерев, гербарій, колекція каміння, жолуді, каштани, шишки, горіхи, дидактичні посібники.

Вплив ДНЗ на навколишнє середовище

         Відходи: за день викидається до 5 кг  харчових відходів,
                        0,5 м.куб побутових відходів за тиждень.
 Опалення централізоване. На зиму проводиться утеплення вікон і дверей в усіх приміщеннях. 
Використані хімічні речовини: дезактин та гель АХД - 2000  – використовується для дезінфекції. Зберігається в медичному кабінеті. Розчин виготовляється медичною сестрою і передається вихователям і помічникам вихователів.
Також використовуються пральні та миючі засоби, сода, суха гірчиця,  господарче мило.

Основні напрямки роботи

         Протягом року в дошкільному закладі проходять екологічні свята і театралізовані екологічні дійства. Традиційно в дошкільному закладі  відмічається Міжнародний День землі - 22 квітня.В закладі працює   група з пріоритетним напрямом еколого-природничого змісту «Джерельце». З дітьми проводяться заняття з екології, екологічні стежини  на території дошкільного закладу, на пришкільній ділянці ЗОШ № 12,  у полі, у лісосмузі, у парку.
         В підготовці екологічних свят беруть участь батьки.

 

Благоустрій і використання території ДНЗ

        Територія дошкільного закладу ретельно доглянута. Рослинність на території достатньо різноманітна, що дає змогу використовувати її з метою екологічної освіти дітей. 

           На основі проведених досліджень була розроблена схема екологічної стежинки з рекомендаціями по її використанню.

Оформлення приміщень

Внутрішнє оформлення дошкільного закладу справляє приємне враження. В приміщеннях є необхідні умови і оснащення для екологічної освіти дітей.

     

Професійна та методична база

Для проведення занять з дітьми та організації методичної роботи постійно проводиться  перспективне планування екологічної роботи.  робота проводиться з врахуванням передового перспективного досвіду, сучасних інновацій.  

         Регулярно проводяться активні форми методичної роботи  серед педагогічного колективу.

         На  батьківських зборах піднімаються екологічні питання; звертається увага  батьків на якісне оздоровлення дітей. Батьки беруть участь  в проведенні робіт з благоустрою території дошкільного закладу.